VOOR NIEUWS EN MEER INFORMATIE! GA NAAR: WWW.SNIPS.NL
CONSPIRACY
Manipulatief
Onderwijs
We worden gemanipuleerd door het
onderwijssysteem, omdat we alleen leren wat we mogen leren. Het is allemaal
besloten en vastgesteld door instituten en organisaties. Zo leren we geschiedenis
altijd vanuit het oogpunt van de overwinnaars. Bovendien leren we niets
over wat er allemaal achter de schermen is gebeurd. We horen bij voorbeeld
niet dat de Tweede Wereldoorlog, en de Eerste ook, werd gefinancierd door
grote banken in Engeland, Amerika en Zwitserland (vandaar dat Zwitserland
nooit is aangevallen). Toch is dat belangrijke informatie om te weten,
al was het alleen om vast te stellen dat oorlogen niet toevallig uitbreken,
maar dat er mensen in organisaties zijn die er grof geld aan verdienen
en bovendien de macht kunnen herstructureren. We weten alleen dat we zijn
bevrijd door de geallieerden.
Niets gebeurt toevallig. Wasmachines gaan niet stuk omdat ze "op"
zijn, ze gaan stuk omdat er nieuwe moeten worden verkocht. Het is mogelijk
om autobanden te maken die niet verslijten, fietsbanden die niet lek gaan
en auto's op waterstof te laten rijden. Er bestaat zelfs energie waarvoor
niets hoeft te worden betaald en waarvoor geen grondstoffen hoeven te
worden gebruikt. Toch hebben we dit alles niet, want er moet geld worden
verdiend.
Laat ik wat dieper ingaan op die manipulatie op scholen, om te laten zien
dat geschiedenis wordt geschreven door overwinnaars en niet automatisch
de waarheid is. Volgens veel onderzoekers is de Tweede Wereldoorlog niet
begonnen omdat Duitsland zijn buurlanden begon binnen te vallen, of omdat
ze ruzie met elkaar hadden; net zoals de Eerste Wereldoorlog niet is begonnen
door de moord op Aartshertog Ferdinand, de troonopvolger van Oostenrijk,
in Sarajevo. Oorlogen worden over het algemeen gecreëerd door twee
partijen tegen elkaar uit te spelen. Er is heel veel geld te verdienen
met oorlog. Het is het systeem van "verdeel en heers". Eerst
verdeel je twee (of meer) partijen, daarna los je het op en heers je over
beiden. Met andere woorden: je zorgt dat twee partijen ruzie krijgen,
je steunt ze allebei financieel, de winnaar is je vriend en de verliezer
heeft je hulp nodig bij de wederopbouw waaraan je geld verdient, of moet
zijn schulden betalen waaraan je geld verdient. Heel simpel.
Onderzoeker Jan van Helsing schrijft in zijn boek "Secret Societies
and their power in the 20th century":
"Op de zesde februari, 1929, ging Montagu Norman (op
dat moment de belangrijkste en machtigste bankier in de wereld en voorzitter
van de Bank Of England), naar Washington voor 'overleg' met de U.S.
Secretary of Treasury Andrew Mellon. Naderhand werd de rente, op aandringen
van Norman, door de Federal Reserve verhoogd. De negende maart, 1929,
schreef Paul Warburg (bankier, tussenpersoon voor de Rothschild banken)
in de Financial Chronicles: 'Als we toestaan dat orgies van ongelimiteerde
speculaties te ver gaan... kunnen we zeker zijn van een totale instorting.'
Degenen die het begrepen trokken zich stilletjes terug van de Effectenbeurs
en investeerden in goud en zilver."
Onderzoeker Des Griffin, in zijn boek "Descent Into Slavery",
voegt hier aan toe:
"Tijdens de herfst van 1929 was het tijd voor de Internationale
bankiers om de knop in te drukken die het mechanisme in werking zette
dat uiteindelijk resulteerde in de Tweede Wereldoorlog. Nadat zij, hun
tussenpersonen en vrienden alles hadden verkocht op het hoogtepunt van
een kunstmatig opgedreven Effectenbeurs hausse, trokken de Internationale
bankiers het kleed onder het hele systeem vandaan en duwden de Verenigde
Staten van Amerika in wat bekend is geworden als De Grote Depressie.
In de jaren die volgden, vertraagde de economie van alle landen van
de wereld tot een feitelijke stilstand."
We weten dat de armoede die op een algehele depressie volgt veel mensen
op zoek doet gaan naar een alternatief. Dit alternatief werd de mensen,
vooral de Duitsers, geschonken in de naam van Adolf Hitler, die, volledig
volgens planning en volledig gefinancierd, met de volledige steun van
machtige bankiers (zoals de Rothschild familie) en andere zakenmannen
( zoals Prescott Bush, vader van George Bush, grootvader van George W.
Bush), de wereld in oorlog deed verdrinken.
Dit leer je niet op school. Hitler was niets meer dan een racistische
en gefrustreerde kunstschilder die zeer goed uit zijn woorden kon komen.
Op eigen kracht had hij nooit zover kunnen komen als hij is gekomen, de
partij waar hij lid van was had een niet hoger niveau als bijvoorbeeld
de Centrum Democraten van onze eigen Janmaat.
Hitler
heeft hulp gehad van een groep mannen die alles in de planning hadden,
een groep die later de "zeven man van Spandau" werden genoemd.
Twee van hen, Rosenberg en Eckhard, kwamen vanuit een geheim genootschap,
het Thule Gezellschaft, en hebben Hitler onder hun vleugels genomen. Een
ander, Karl Haushofer, heeft vanuit Japan en Tibet het hakenkruis ingevoerd;
zelfs dat was niet een idee van Hitler. Dit hakenkruis is van oorsprong
een positief teken, maar de Nazi's draaiden het om waardoor het een negatief
teken werd. Onderschat niet de kracht van tekens en logo's, zij beïnvloeden
daadwerkelijk het onderbewustzijn van mensen.
Ook leer je niet op school dat de Amerikaanse regering op de hoogte was
van de aanval op Pearl Harbor voordat deze plaatsvond, omdat al was besloten
dat Amerika zich moest mengen in de oorlog en de Amerikaanse bevolking
er nog van moest worden overtuigd dat dit een juist besluit was.
Zoals David Icke in zijn boek "The Robots Rebellion, the story of
the spiritual renaissance" schrijft:
"Het War And Peace Project stuurde ver voor de aanval
op Pearl Harbor een memo naar President Roosevelt met het voorstel om
hulp te sturen naar China (waarmee Japan vocht) en de Japanse handel
te onderdrukken door de Amerikaanse tegoeden te bevriezen, ook moest
hij een handels-embargo opleggen aan Japan en de Japanners het gebruik
van het Panama Kanaal weigeren. Roosevelt deed dit alles en als beloning
kreeg hij de aanval op Pearl Harbor."
Uit informatie, vrijgekomen na de oorlog, wordt duidelijk dat Roosevelt
op z'n minst achtenveertig uur van te voren wist dat Japan van plan was
om Pearl Harbor aan te vallen, maar hij deed geen poging om de Amerikaanse
militairen of de bewoners van Hawaii te waarschuwen omdat hij de woede
van de Amerikaanse bevolking nodig had om zich in de Tweede Wereldoorlog
te kunnen mengen. Roosevelt had namelijk altijd beweert dat Amerika zich
niet zou bemoeien met de oorlog, gezien de slechte ervaring in de Eerste
Wereldoorlog.
Ditzelfde
systeem blijkt weer te zijn gebruikt voor de oorlog tegen het terrorisme
van George Bush junior. In 1995 zijn de Amerikaanse geheime diensten al
gewaarschuwd voor mogelijke aanslagen. In een computer van terroristen,
gevonden door de CIA en/of FBI, zat het plan om vliegtuigen te kapen en
die neer te laten storten in Amerika. De geheime diensten namen deze waarschuwing
niet serieus, zo zegt men, en de gevolgen zijn ons inmiddels bekend. Maar
waarom vraagt niemand zich af of de Amerikaanse regering misschien een
dubbele agenda had? Misschien wilden ze wel een oorlog tegen het terrorisme?
En wat zijn een paar duizend doden nu als je het tegenover wereldheerschappij
zet?
Wat we wel op school leren, is dat geld belangrijk is en dat je daarom
een baan moet hebben, want als je geen baan hebt, heb je niets. Ze leren
ons op school, net als in de kerken van de georganiseerde religies, om
bang te zijn voor onze eigen keuzes; want bange mensen zijn gemakkelijker
te onderdrukken en te manipuleren. Bange mensen zijn kneedbaar in de handen
van de machtige heren die beslissen wat wel of niet wordt geleerd op school;
zij beslissen wat we wel of niet mogen doen.
Hoe deze manipulatie werkt en hoe het gewoon kan doorgaan, is vrij simpel.
Leraren hebben op school alleen geleerd wat ze mochten leren, dus zij
zullen dit op hun beurt aan hun leerlingen leren, omdat ze denken dat
het waar is. De leerlingen die vervolgens leraar worden, zullen hetzelfde
aan hun leerlingen leren. Zo gaat de manipulatie en hersenspoeling door
zonder dat de machtige heren er op hoeven te letten, omdat niemand meer
weet wat de waarheid is. Qua systeem is het perfect!
Waarheid bestaat niet, waarheid is wat de meerderheid als "waar"
accepteert. En wat de meerderheid als "waar" accepteert is hetgeen
de machtige heren van het onderwijssysteem willen dat wij als "waar"
accepteren. Iets anders, een alternatief inzicht, komt niet ter sprake.
Hoewel... hier is een alternatief inzicht:
"Onderwijs = Manipulatie"
... maar ook dat hoef je niet te geloven.
|